söndag 29 januari 2012

Köksplanering...

Medan lådorna packas funderar jag på kök, kan man klara sig utan överskåp?... Öppna hyllor är ju supervackert, men är det praktiskt? Och hur ska allt få plats? Gjort neuros-lista på allt vi förvarar idag, alltså det jag tänkte var våra behov även framöver... Utrensning har stått på listan länge och böckerna om HUR man gör det är flertalet och efter att ha läst är jag tokpeppad i minst en timme och hinner kanske titta på ett skåp innan något annat pockar på uppmärksamhet och sedan är liksom ögonblicket förbi.. 

En konkret målbild hjälper nog...  (och sockellådor vilket är min senaste fascination..)Hoppas på att Vedum vilka är leverantör av vårt kök är trollkarlar som kan visa riktigt snillrika lösningar.  





Jag skulle ju hemskt gärna vilja ha vita skåp och öppna hyllplan med Swedish Grace muggar i färgen Rose. Istället har jag ett mish-mash (som dessutom används) av de där kopparna som är godast att dricka te ur (Brukas stora), de som är bäst för kaffe (DHS Blond) och de som barnen använder (Mumin..). Hur ska nu detta kunna stylas upp till att kvala in på de öppna hyllorna?.. 


Inga kommentarer: