söndag 1 april 2012

Paintherapy..

En dagens!
Som alla proffsiga bloggerskor gör så publicerar jag också här en "dagens". En stilfull en med långkallingar under blåbrallorna och med sunk-gympa-pjucken till. Jojo. 
Haft en sådan där toppendag när yttranden över bygglov, VAB-papper och andra papper liksom bara packas i kuvert och flyger iväg, bilar tvättats, men mitt i min rensning och sanering av den ena bilens insida kom en plötslig absolut skärande smärta på höger sida av magen. Tvåbarnsmorsa som jag är tänkte jag att jag andas bort det. Smart. Funkade så där. Mannen kom och undrade varför jag såg så konstig ut. Berodde antagligen på obeslutsamhet om det var bättre att städa dubbelvikt eller i lite mer utsträckt tillstånd. Ingendera antagligen godkänd av Arbetsmiljöverket. 
Eftersom min man är en mycket klok person beordrade han omedelbart horisontalläge där jag låg och funderade på hur jag skulle kunna köra in till akuten, alternativt få mannen att köra mig och samtidigt lämna jedisarna hos morföräldrar. Funderade självklart ut egna snillrika diagnoser som inkluderade den självklara blindtarmen (naturligtvis akut och antagligen exploderad..), den lite mer otippade mensen (samma chock varje månad..), eller kanske njurarna som fått flipp och bestämt sig för att ha lite strejk. 
Så lugnade det ner sig litegrann och jag blev beordrad av samma enastående fantastiska man att INTE slutföra mitt städprojekt och inte lyssna till Luther, (VA?! Går det att stänga av den rösten?!) utan att istället sätta mig vid symaskinen. Barnen behövde ju definitivt varsin kulpåse nu när våren närmar sig. Och nu andas jag och magen känns lugnare. Peace. Älskade man.

3 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Väldigt bra tips det där :-D Och fantastiskt snygg dagens outfit, haha!

Linda, Fröken S sa...

Jag tycker det låter som att du har en väldigt förnuftig man! Det är bra att slänga ut Luther ibland har jag hört, det brukar både min man och min pappa säga!

Skönt att magen lugnade ner sig! Ha det jättebra i ert nya liv!

miss w sa...

Bästa outfiten i alla fall :)

och bästa receptet- borde finnas i alla läkarblock!