söndag 4 mars 2012

Gamla Bettan och jag.

Min symaskin och jag har ett lite trassligt förhållande just nu. Gamla Bettan behöver mycket uppmuntran och komplimanger för att göra som jag vill. Vi kompromissar och gasar på så bra det går. Hon gnäller på undertrådstrycket och jag gnäller på upphakning, trassel och urhoppade trådar. Ett kanske vanligt förhållande. Vi jämkar och kämpar på tillsammans. Ibland har Bettan en riktigt bra dag och håller ihop i flera timmar. Kan vara musikvalet som påverkar hennes humör.


Uggletyget är en FAVORIT. Inköptes i somras på JoAnns, den bästa pysselaffära i stada i NJ där vi har förmånen att vara ofta eftersom svärfar bor där. Liten söt väska till liten söt tjej.


Testade även ett blöjfodral. Fodrar ALLT just nu med IKEA:s prickiga vaxduk. Tänker kritor, spill från matsäckar, läckande våtservetter och annat kul.  


Får se om jag och Bettan kan ta en match idag. Utmanas lite av en eventuell magsjuka på lill-Jedi nr 1. Men det var ju inte kaskad så det räknas väl knappt.

Inga kommentarer: