måndag 5 mars 2012

Världsliga bekymmer..

Har spenderat dagen hemma med små jedisarna. Gör ett fantastiskt bra intryck på mitt nya jobb. Två dagar, sedan VAB. Jomen grattis till att anställa en småbarnsmorsa!! Här får ni en tulpan!

Huset vi lånar under byggtiden har ingen diskmaskin och i samma takt som fingrarna liksom skrumpnar till helt nya nivåer av russin har jag ägnat mig åt att försöka definiera aktiviteten d.i.s.k.a som antingen ren tortyr och tidsförstörelse eller om det möjligen kan räknas som egentid och lite meditation, det är ju världens bästa ursäkt för att inte kunna plocka fram papper (blöta händer), kramas och trösta (återigen blöta händer och risk för dropp från armar) och det är liiiite svårt att höra i skvalpet och slamret av disken. Juryn är fortfarande ute i överläggningar i det svåra fallet.


Detta fodral skickades vidare.


Men detta fick bo kvar. Förvarar Moleskine böcker i det. Med bra idéer i. Att förverkliga när pengar och energi tillåter. Många böcker blir det. 

Och dessa små ljuvligheter sitter jag såklart och virkar med synål eftersom jag inte har något annat just för mig. Näääääää. Det är min mycket tålmodiga svärmor som ombesörjer lagret med fjärilar. Älskar fjärilar. Blir helglad! Inte alla som har en egen leverantör. Men det har jag! Tur. För mig.

Andra viktigheter i huvudet just nu är behovet av handdukstork (uppe OCH/ELLER nere), ingjutning av golvvärmeslinga, kostnadskalkyler, grävmaskiner, tidplaner och mycket annat. Någon nämnde något om Putin, Syrien och andra konstiga ord, lät som världsbekymmer. Har bara energi till mina egna världsliga och knappt det. Går och stickar ett par varv. Sedan zzzzz. 

1 kommentar:

AllenBroberg sa...

I wanna i wanna i wanna!!! LN